Witaminy i minerały dla zdrowego serca

Witaminy i minerały dla zdrowego serca

Dlaczego dla serca zdrowa dieta jest tak ważna? Bo pomaga utrzymać odpowiednią wagę ciała i zmniejsza ryzyko zawału serca. Otyłość jest najczęstszą przyczyną zawału serca. Dlaczego? Duży procent ludzi ma dietę, która jest bogata w tłuszcze nasycone i cukier. Musisz jeść pokarmy, które są bogate w błonnik, białka, witaminy i minerały. Unikaj żywności, która ma zbyt dużo tłuszczu, soli i cukru. Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc Ci stworzyć własny schemat zdrowej diety. Jedz świeże warzywa. Istnieje wiele warzyw, które można jeść na surowo, jak przekąski. Pałeczki marchewki, seler, czerwona papryka, groszek i fasolka szparagowa wszystko to są doskonałe przekąski. Jedz dużo zielonych warzywach liściastych, takich jak szpinak, liście sałaty i kapusty. Wszystkie te warzywa są bogate w witaminy i minerały i pomagają zachować zdrowe serce. Świeże owoce. Mają dużo witaminy C ananas, pomarańcza, banan, jabłko i truskawki. Wszystkie są łatwo dostępne w lokalnym supermarkecie. Następnym razem gdy będziesz miał ochotę na coś słodkiego,postaw na kawałek owocu i pozbądź się tych pragnień. Nie unikaj też chudego białka. Jedz kurczaka bez skóry, ryby, owoce morza i chude czerwone mięso. Są one pełne białka i zawierają niezbędne aminokwasy, które pomagają zachować zdrowe serce. Fasola i rośliny strączkowe również są ważne. Są o niskiej zawartości tłuszczu i wysokiej zawartości błonnika. Te małe cuda to rodzaj super żywności.