Warzywa i owoce

Warzywa i owoce

najwięcej naturalnych witamin znajdziemy przede wszystkim w świeżych i nieprzetworzonych warzywach i owocach powinny być one umyte i ewentualnie obrane ze skórki, jednak w wielu przypadkach, jak np. jabłka, zdarza się, że to właśnie skórka jest najbardziej bogatym w witaminy elementem owocu czy warzywa. Kiedy nie mamy możliwości sięgnąć po surowy owoc warto pić soki naturalne, wyciskane w nich również znajdziemy wiele cennych składników, przede wszystkim witaminę C. Warto zwrócić uwagę, że wiele osób mylnie uważa, że to cytryna zawiera największe stężenie witaminy C jest to nieprawda, znacznie więcej ma jej np. papryka.
Suplementy diety dostępne w aptekach
W przypadku, kiedy codzienna dieta nie jest w stanie zapewnić nam odpowiedniej dawki witamin, warto zapytać w aptece o odpowiedni suplement diety. Preparaty witaminowe dostępne są zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. ich forma również jest zróżnicowana mogą one być podawane w płynach, kapsułkach, tabletkach, cukierkach czy też tabletkach do rozpuszczenia w wodzie. Suplementy diety dostępne są bez recepty, jednakże przed rozpoczęciem ich samodzielnego stosowania warto zapytać farmaceutę o ewentualne efekty uboczne. Witaminy nie szkodzą w pryzmatoidu przedawkowania ich nadmiar jest usuwany z organizmu. W przypadku kobiet w ciąży konieczna jest konsultacja lekarska przed przyjmowaniem tego typu suplementów.