W odniesieniu do lęku i depresji

W odniesieniu do lęku i depresji

Biorąc pod uwagę wszystkie leki, terapie i książki, które dotyczą radzenia sobie z depresją i lękiem, można by pomyśleć, że częstość tych zaburzeń powinna się zmniejszać, ale niestety, badania sugerują, że te zaburzenia nawet są coraz częstsze. Jednym z czynników komplikującym jeszcze bardziej dolegliwości lęku i depresji, jest to, że większość osób z tymi zaburzeniami ma więcej niż jeden problem zdrowia psychicznego, co sprawia, że trudno jest radzić sobie z jednym problemem na raz. Ponadto, leki stosowane w odniesieniu do lęku i depresji mogą sprawić, że inne zaburzenia będą jeszcze bardziej zaawansowane. Na przykład, przeciwdepresyjne leki mogą czasem pogarszać ataki paniki. Poza tym przyjmując je ludzie czują się bardziej zmęczeni i ospali. Biorąc pod uwagę trudności w leczeniu wielu zaburzeń psychicznych, bardzo przydatna jest identyfikacja tych zabiegów, które są pomocne dla wszystkich rodzajów łagodnych i umiarkowanych chorób psychicznych. Wśród psychicznych zabiegów leczniczych, które mogą poprawić zarówno stany lękowe jak i depresję bez negatywnego wpływu na uwagę i pamięć są na pewno ćwiczenia fizyczne. Setki badań wykazały, że umiarkowany do intensywnego wysiłek fizyczny pomaga stan w przypadku lęku, depresji i wielu innych chorób psychicznych. Co najmniej 30 minut umiarkowanej aktywności fizycznej, trzy razy w tygodniu jest bardzo zalecane dla osób zmagających się z depresją.