Owoce w diecie

Owoce w diecie

Większość owoców składa się przede wszystkim z cukru i przy wyborze odpowiedniej diety oraz doborze do tej diety składników należy o tym pamiętać. Z tego względu dieta nie może składać się wyłącznie z nich, a jeśli liczymy restrykcyjnie ilości spożywanych kalorii, wszelkie przekąski owocowe również powinny być brane pod uwagę podczas wyliczania dziennego bilansu kalorii. Owoce zawierają jednak ogrom niezwykle cennych pierwiastków i witamin, których nie znajdziemy w innych rodzajach pożywienia. Owoce są produktem sezonowym, dlatego też warto sięgać po nie w odpowiednich ilościach, póki możemy się cieszyć owocami świeżymi, mrożone natomiast zachowują sporą ilość wartości odżywczych, ale niestety nie wszystkie, poza tym smak ich pozostawia wiele do życzenia i jest zdecydowanie bardziej ubogi. Suszone owoce są też o wiele bardziej kaloryczne ze względu na wodę, która występuje w dużych ilościach w świeżych owocach a w suszonych woda raczej nie występuje, lub jest jej zdecydowanie mniej. Osoby, które cierpią na cukrzycę, powinny spożywać owoce w niewielkich ilościach np. kilka razy na dzień. Większość z nich posiada w sobie łatwo przyswajalne cukry i w dużej mierze może podwyższyć poziom cukru we krwi. Pozytywny wpływ owoców na organizm jest różny w zależności od rodzaju owoców, większość z nich posiada duże ilości błonnika i witamin.