Magnez – pierwiastek chroniący przed stresem

Magnez - pierwiastek chroniący przed stresem

Każdą dietę należy dobrze zbilansować pod względem obecności magnezu. Niedobór tego pierwiastka ma wiele negatywnych skutków, które mogą przełożyć się nie tylko na nasze zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Nie wystarczająca ilość magnezu w organizmie może powodować problemy takie jak arytmia serca, kamica nerkowa, miażdżyca czy migreny. Ponieważ używany jest przez organizm w wielu przemianach, możliwych skutków niedoboru można szukać wszędzie. Magnez również chroni nasze serce przed chorobami – obniża ciśnienie krwi i chroni naczynia krwionośne przed obkurczaniem się. Najczęstszymi są jednak problemy związane z naszą odpornością na stres i koncentracją. W krytycznych przypadkach można zauważyć powstanie lęków, zaburzenia snu i tiki nerwowe. Magnez najbardziej używany jest w procesach układu nerwowego, stąd konsekwencje jego braku. U osób żyjących w stresie zużywany jest w ekspresowym tempie, dlatego tak ważne jest jego stałe uzupełnianie. Można przyjmować suplementy, ale polecam naturalne sposoby uzupełniania magnezu. Wielkie ilości znajdują się chociażby w czekoladzie. Dlatego po jej zjedzeniu stajemy się szczęśliwsi i mniej drażliwi. Polecane są również orzechy i kasza gryczana. Niedostateczna ilość tego pierwiastka w organizmie może doprowadzić nawet do depresji i myśli samobójczych! Więc jeśli czujemy się źle, chwyćmy za tabliczkę czekolady.