Jak radzić sobie z migreną

Jak radzić sobie z migreną

Momentalne sięganie po proszki znieczulające też nie jest wskazane. Warto zacząć od próby uciszenia bólu poprzez relaksację w cichym i przyciemnionym pokoju, gdzie liczba docierających do nas bodźców jest zminimalizowana. Można poprosić o zimny kompres na czoło, a jeśli czujesz taką potrzebę – zdrzemnij się. Nie od dziś wiadomo, że sen jest najlepszym środkiem przeciwbólowym. Pomaga również masaż skroni lub delikatne ruchy okrężne na podbródku, zaraz za kością szczękową. Jeśli jednak te zabiegi nie pomagają – zaprzestań ich, bo mogą tylko pogorszyć Twój stan. Jeśli nic już nie pomaga, sięgamy po środki farmaceutyczne. Tak jak wzięcie dwóch tabletek Paracetamolu nie szkodzi, tak eksperymenty z silniejszymi środkami należy odłożyć na bok i skonsultować się z lekarzem. Po wywiadzie i badaniach otrzymamy dopasowane do naszych potrzeb leczenie. Natomiast, jeśli migreny są tak silne, że wykluczają nas z normalnego życia nie tylko na godziny, ale również na dni – a ból jest nie do zniesienia i zdarzają się nawet omdlenia – warto podjąć kurację w Poradni Leczenia Bólu. Z migreną trzeba nauczyć się żyć. Szczególnym problemem może być stosunek pracodawcy do tego schorzenia, gdyż może się zdarzyć, że nawet raz w tygodniu nie będziemy w stanie wstać z łóżka. Ważne jest, żeby próbować przyzwyczaić się do tej przypadłości i nauczyć się z nią żyć. Strach i panika mogą spowodować doznawanie jeszcze większego bólu.