Dieta kopenhaska – jak wprowadzić?

Dieta kopenhaska - jak wprowadzić?

Dieta kopenhaska w przeciwieństwie do wielu innego rodzaju sposobów żywieniowych trwa tylko 13 dni. Jednak jest bardzo bezwzględna, trzeba przestrzegać dokładnie ustalonego menu, a jakakolwiek zmiana czy dodatkowo zjedzony krakers powoduje niepowodzenie. Na czym to polega?
Według dietetyków, należy się kompletnie pozbyć jakichkolwiek produktów zbożowych lub słodyczy. Z menu wykreślamy również napoje z alkoholem. Trzeba się więc pożegnać z czekoladkami typu wiśnia w likierze. Usuwamy również tłuste mięso wieprzowe. Zamiast tego trzeba przerzucić się na chude mięso wołowe i ryby. Dieta spodoba się natomiast miłośnikom kawy – jest niezbędna przy śniadaniu. Ba, często kawa sama jest śniadaniem. Niektórzy to znają i już dawno wprowadzili w żywienie. Ważne jest, aby stosując tę dietę pić duże ilości wody niegazowanej, optymalnie dwa litry. Jest to dieta dosyć uboga w składniki odżywcze. Dziennie dostarczamy do organizmu około 800 kcal. Z powodu swojej restrykcyjności, dietę można powtarzać maksymalnie raz na dwa lata. Do zalet należy łatwość w przygotowywaniu posiłków, choć produkty często bywają drogie. Efekty ponoć całkiem niezłe, acz bardzo łatwo o efekt jojo i powrót do dodatkowych kilogramów. Dlatego często stosuje się tę dietę jako początek w drodze do odchudzania. Po tych 13 dniach radzi się przejście na dietę innego rodzaju, na przykład 1000 kcal.